سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر برند بر کیفیت سیم بکسل

تاثیر برند بر کیفیت سیم بکسل

به نقل از رکنا "

از سیم بکسل ها در اتصالات کابین آسانسور، در لیفتینگ بار بصورت اسلینگ، در اتصالات جرثقیل های سقفی سیم بکسلی و انواع تاور کرین ها در لیفتینگ بار، در صنایع حفاری و بر روی دکل ها، در اتصالات ماشین های باشگاه های بدنسازی، مرغداری ها و در صنایع گسترده بسیاری استفاده می شود. کاربری گسترده سیم بکسل سبب می شود که این محصول با برند های گسترده ای نیز در دنیا تولید گردد.

به گزارش هاردوایر "مشخصات مکانیکی سیم بکسل ها شامل مجموعه گسترده ای از کمیت های مکانیکی از جمله تنسایل، سختی سطحی، انعطاف، مقاومت حرارتی، مقاومت در برابر خوردگی در تماس با اسید ها و رطوبت و بسیاری از مشخصات دیگر می شود. در انتخاب ساختار خاصی از سیم بکسل عملا قابلیت مقایسه این کمیت ها بین محصولاتی با برند های مختلف به چند دلیل میسر نیست. اولا درک این کمیت ها و مفاهیم نیاز به دانش کاملی از علم مکانیک دارد تا با مفاهیم این کمیت ها تاثیر آنها بر عملکرد سیم بکسل آشنا شویم. ثانیا دسترسی به بروشور هایی که اطلاعات سایز و ساختار سیم بکسل از هر برند را داشته باشد با محدودیت های بسیار بالایی روبرو بوده و حتی برای وارد کنندگان سیم بکسل نیز این دسترسی به سختی میسر می شود. در نهایت توجه به این نکته که برخی از تولید کنندگان سیم بکسل در بروشور های خود به بیان دیمانسیون ها در دستگاه متریک SI بر حسب کیلوگرم-متر و برخی دیگر به بیان دیمانسیون ها در دستگاه آمریکایی فوت-پوند می پردازند که تبدیل این کمیت ها به هم مشکلات دیگری را به همراه می آورد.

"

تاثیر برند بر کیفیت سیم بکسل

سیم بکسل گوستاولف آلمان

یکی از برند های شناخته شده و معتبر تولید کننده سیم بکسل در دنیا که به تولید سیم بکسل های آسانسوری شهرت دارد برند گوستاولف آلمان Gustav Wolf می باشد. سیم بکسل آسانسوری گوستاولف نه تنها با ساختار عمومی 8X19 که دیگر تولید کنندگان از آن استفاده می کنند تولید می شود بلکه نمونه ها و ساختار هایی خاص از سیم بکسل آسانسوری که تحت نام PAWO توسط این برند به ثبت رسیده اند را نیز تولید می کند.

سیم بکسل آسانسوری سری PAWO گوستاولف از یک رشته (استرند) میانی بین مغزی و لایه بیرونی استفاده کرده و برای اتصال بر روی آسانسور هایی در ارتفاع بالا و با سرعت بالاتر که پدیده خزش را در سیم بکسل های ساختار معمولی آسانسور به همراه دارد مورد استفاده قرار می گیرند. سیم بکسل آسانسوری گوستاولف سری PAWO F7 با مغزی کنفی و F7S با مغزی فولادی دارای بیشترین میزان کاربری بر روی آسانسور ها می باشد. سیم بکسل آسانسوری گوستاولف بر روی قرقره های مستحکم چوبی با پلاک و سرتیفیکت به بازار عرضه می شود.

سیم بکسل کیس وایر کره

بزرگترین شرکت تولید کننده سیم بکسل در سطح دنیا برند کیس وایر KISWIRE کره می باشد که در واقع بزرگترین شرکت صنایع فولاد کشور کره جنوبی نیز می باشد. سیم بکسل کیس وایر با تنوع بسیار بالایی تولید شده و برای اتصال بر روی انواع ماشین آلات مورد استفاده قرار می گیرد. سیم بکسل نتاب کیس وایر که بر روی تاور کرین ها اتصال پیدا می کند با ساختار های 19X7 , 35X7 در سطح دنیا کاربری بسیار گسترده ای دارد. سیم بکسل نتاب کیس وایر با تنسایل 1770، 1960 و حتی بالاتر تولید شده و علاوه بر بافت های ساده بصورت کامپکن با سطح مقطه مفتول ها به شکل تخت نیز به بازار عرضه می گردد. سیم بکسل کیس وایر در انواع لنگ با خواب مفتول ها بصورت مورب در انواع سیم بکسل حفاری و نتاب که با تنش های سایشی بالایی روبرو هستند نیز عرضه می گردد.

علاوه بر برند های کیس وایر و گوستاولف برند های شناخته شده دیگری نیز در سطح دنیا به تولید سیم بکسل می پردازند که برند کاسار آمریکا، برایدون انگلستان و یوشامارتین هند از شناخته شده ترین آنها به شمار می روند. لازم به ذکر است که تاثیر برند در کیفیت و امنیت سیم بکسل بیشتر در مورد سیم بکسل های فولادی که دارای عملیات پیچیده سخت کاری حرارتی هستند محسوس بوده و تاثیر محدود تری بر روی سیم بکسل های استنلس استیل دارد.